خونگیری در آزمایشگاه و علل کبودی محل آن 

خونگیری در آزمایشگاه و علل کبودی محل آن 

 در آزمایشگاه عوامل زیر ممكن است باعث خونریزی جلدی و در نهایت كبودی دست بعد از خونگیری شوند:

1- بعد از خونگیری ماساژ محل نمونه باعث کبودی خواهد شد .بنابراین پس از انجام خونگیری  ازماساژمحل خونگیری پرهیزکنید

 2-  محل خونگیری را از روی چسب یا پنبه ای که روی آن میگذارند تا چند دقیقه با فشار ملایم نگه دارید. در صورتی كه سریع انگشت را از محل خونگیری بردارید امكان خونریزی زیر جلدی وكبودی وجود دارد..

3- پوشیدن لباسهایی با آستین های تنگ ، بعد از خونگیری با فشاری كه در بازو ایجااد می كند ممكن است باعث کبودی گردد لذا درروزخونگیری لباسی با آستین گشاد و راحت بپوشید. .

4- گاهی اوقات عدم وجود رگ مناسب یا شكنندگی عروق نیز باعث خونروی خواهد شد که مقصر نمونه گیر نیست و باید تحمل کنید

5- در بعضی موارد عوامل خونگیری اعم از سر سوزن ، سرنگ یا خونگیر نیز می تواند مسئله فوق را ایجاد كند ولی معمولا این مورد بندرت اتفاق می افتد زیرا موسسین آزمایشگاهها برای پیشگیری از اعتراض مراجعه کنندگان ، افراد خبره را در قسمت نمونه گیری بکار میگیرند..

توجه : در هر صورت اگر پس ازخونگیری در محل خونگیری احساس درد ویا كبودی داشتید مسئله خطرناكی نمی باشد و برای رفع آن بصورت زیر عمل كنید: 

1- تا چند ساعت پس از خونگیری كمپرس یخ مناسب است ( می توان تعدادی یخ را داخل پارچه ای قرار داده و هر چنددقیقه یكبار و در مجموع تا چند ساعت یخ را روی محل خونگیری قرار داد. ) .

.2- پس از 24 ساعت از خونگیری كمپرس آب گرم مؤثر خواهد بود در صورت درد زیاد می توان ازیك عدد قرص استامینوفن ساده استفاده كرد

فقط چند روزصبرودیگر هیچ!!!!