اولین بخشی که بیمار به آن مراجعه می کند بخش پذیرش است. در این بخش ، نسخه بیمار دریافت و پس از بررسی آن و پرسیدن سابقه بیمار و چک کردن اینکه فرد دارای شرایط مورد نیاز تست هست یا نه مثل ناشتایی ، در سیستم درج می شود و طبق تعرفه های بیمه طرف قرارداد هزینه آن حساب می شود و کد کامپیوتری به فرد داده می شود.

سپس فرد برای دادن نمونه آماده می شود. واحد پذیرش در یک واحد مستقل و مجهز بافضای مناسب ودلنشین را به خود اختصاص داده است و آرامش را برای مراجعین فراهم آورده. این بخش اولین بخشی است که مراجعین با آن در ارتباط هستند. در این بخش پس ازگرفتن نسخه بیمار و چک کردن تست ها و پرسیدن نام و نشانی فرد و ثبت در سیستم، از او درباره سابقه بیماری و علت مراجعه و اینکه آیا شرایط انجام آزمایش مثل ناشتایی را دارد یا خیر سوال می شود. سپس هزینه آن طبق تعرفه های بیمه طرف قرارداد محاسبه می شود و به فرد کد کامپیوتری داده می شود .سپس فرد باید به بخش نمونه گیری مراجعه می کند.

پذیرش  آزمایشگاه بهار با بهره گیری از جدیدترین امکانات سخت افزاری توانسته است رضایت  مراجعین  محترم را کسب و گامی  مهم در این  زمینه بردارد. دربخش پذیرش ونمونه گیری ازسیستم نوبت دهی وفراخوانی مراجعین استفاده شده است. به جهت ارتباط و اطلاع رسانی سریع از نتایج آزمایش ها به بیماران و پزشکان مربوطه، سیستم ارسال پیام کوتاه ،تلفن گویا و نیز وبسایت آزمایشگاه به منظور اعلان سریع نتایج آزمایش ها راه اندازی شده است